"رهـــــــــگـــــــذ ر"
درباره وبلاگ




وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ

بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و

یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ

إِلاّ ذِکرٌ لِلعَلَمین




&سلام به وبلاگ من خوش امدید&

مدیر وبلاگ : &§ مجید §&
نویسندگان

نحوه صحیح خم شدن، بلند کردن و حمل اشیاء

راهنمایی های لازم جهت بلند کردن اجسام

 

متن کامل را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید



نحوه صحیح خم شدن، بلند کردن و حمل اشیاء

راهنمایی های لازم جهت بلند کردن اجسام

1.     پاها را اندکی از یکدیگر فاصله داده تا روبه روی جسم قرار گیرید.

2.     همواره از ناحیه زانوها در حالی که کمر خـود را صــاف نگاه داشته اید خم شوید. هیچ گـاه از نـاحـیـه کـمر خـــم نشوید. ( استفاده از خم و راست کردن زانوها)

3.     عضلات شکم را سفت و منقبض کـنـیـد و بـا استفاده از عضلات پا جسم را از زمین بلند کنید. سپس زانوها را به آرامی صاف کنید.

4.     هنگام حمل بسته آن را تا حد ممکن نزدیک بـدن نگاه داشته و بازوها را خم نگاه دارید.

5.     عضلات شکم را سفت و به آهستگی گام بردارید.

6.     هنـگام روی زمیـن قرار دادن اجسام نیز همان مراحل بلند کردن را به طـور مـعـکـوس انجام دهید.

توصیه های ایمنی کار

·       قبل از بلند کردن اجسام، سنگینی آنها را امتحان کنید.

·       هـیـچ گاه جسم سنگینی را بالاتر از سطح کمر نیاورید.

·       از بلند کردن اجسامی که تعادل خوبی ندارند اجتناب کنید.

·       از چرخش و باز شدن بیش از حد کمر اجتناب کنید.

·       استفاده از وسایل کمکی با دسته کوتاه

·       هنگام حمل کیف و چمدان آنها را بطور متناوب با دسـت دیگر حمل کنید تا توازن بین دو سمت بدنتان حفظ گردد. از حمل یک طرف اجسام اجتناب کنید.

 

·       در مسافت های طولانی اجسام را روی شانه ها حمل کنید.

·       در برخورد با موانع ابتدا جسم را از مانع عبور دهید، بعد خودتان را.

·       در زمین گذاشتن اجسامی که احتیاط لازم ندارند، آنها را رها کنید.

·       اگر در جابه جایی اجسام مجبور به چرخش هستید، به جای چرخش کمر از چرخش پاها کمک بگیرید.

·       به جای بلند کردن اجسام سعی کنید آنها را هل دهید و یا بکشید. همیشه بین هل دادن اجسام سنگین و یا کشیدن آنها، گـزیـنـه هـل دادن را انتخاب کنید.

·       با استفاده از چسباندن تمام پشت خود اجسام را هل دهید.

 

نکته: کوله پشتی های سنگین باعث کمردرد دانش آموزان می شوند.

v  دانش آموزانی که کوله پشتی هایی با سنگینی بیش از 20 درصد وزن خود حمل می کنند احتمال بیشتری وجود دارد که دچار کمردرد شوند.

v  دانش آموزان دختر به صورت مشخصی بیش از پسران به کمر درد مبتلا می شوند.

v  دانش آموزان کوله پشتی های خود را با دست حمل می کنند به احتمال بیشتری به کمر درد مبتلا می شوند.

رعایت نکات ذیل باعث محافظت از کمر آنان می شود:

v  از کوله پشتی های چرخ دار استفاده شود.

v  از کوله پشتی هایی استفاده شود که اندازه آن تا بالای کمر بوده و دارای کمربند باشد.

v  کوله پشتی روی هردو شانه حمل شود و بندهای شانه را محکم کنند.

کتابهای سنگین را نزدیک تر به پشت بدن قرار دهند.





نوع مطلب :
برچسب ها : نحوه صحیح خم شدن، بلند کردن و حمل اشیاء، تصاویر بسیار دیدنی، حمل اشیاء، حرکات اصلاحی، راهنمایی های لازم جهت بلند کردن اجسام،
لینک های مرتبط :





پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
 
 
بالای صفحه
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic