تبلیغات
"رهـــــــــگـــــــذ ر" - خوابیدن صحیح
 
"رهـــــــــگـــــــذ ر"
درباره وبلاگ




وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ

بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و

یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ

إِلاّ ذِکرٌ لِلعَلَمین




&سلام به وبلاگ من خوش امدید&

مدیر وبلاگ : &§ مجید §&
نویسندگان
دوشنبه بیست و یکم بهمن 1392
- خوابیدن صحیح

 

با توجه به اینكه حدود از كل زندگی افراد به خواب و استراحت میگذرد، وضعیت صحیح دراز كشیدن و استراحت در حالت خوابیده بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده اند که بیشتر دردهای کمر در 30 دقیقه اول بعد از بلند شدن از رختخواب اتفاق می افتند، بنابراین خواب صحیح بسیار مهم است. داشتن خواب صحیح نیازمند حفظ وضعیت بدنی مناسب در حین خواب، استفاده از تشک و بالش مناسب است.

متن کامل را در ادامه مطلب مطالع فرمایید





نحوه صحیح خوابیدن

·       سعی کنید طوری بخوابید که قوس های طبیعی ستون فقراتتان حفظ گردند.

·       از تشک معمولی (نه زیاد شل و نه زیاد سفت) استفاده کنید. در صورت نیاز زیر تشک یک تخته قرار دهید.

·       بالش باید تکیه گاه سر و گردن باشد. استفاده از بالشهای بلند توصیه نمی شود.

·       هنگام خوابیدن به پشت، یک بالش زیر زانوها قرار دهید و در صورتی که به پهلو می خوابید، اندکی زانوهایتان را خم کنید و یک بالش بین زانوها قرار دهید.

·       در هنگام خوابیدن به پهلو هیچگاه زانوهایتان را تا قفسه سینه جمع نکنید.

·       هیچگاه به روی شکم نخوابید چون به کمر و گردنتان فشار وارد می آید و باعث می شود گودی کمر افزایش پیدا کند. هرگاه خواستید این کار را بکنید حتما یک بالش زیر ناحیه میان تنه خود قرار دهید.

·       هنگام برخاستن از روی رختخواب، با کمک دستها بلند شده و ناگهان از ناحیه کمر خم نشوید.

 

معایب تشک نرم

·       بدن در آن فرو می رود.

·       از بدن به اندازه کافی حمایت نمی شود.

·       مفاصل و رباطها تحت کشش قرار گرفته ودر نتیجه استفاده از این برای خوابیدن باعث ایجاد ناهنجاریهایی خواهد شد.

اگر تشک مورد استفاده برای خوابیدن بیش از اندازه نرم باشد، باعث می شودکه برخی از قسمت های بدن که دارای وزن بیشتری نسبت بخشهای دیگر بدن هستند، در تشک فرو روند و این مورد در طولانی مدت باعث به وجود آمدن بد راستایی در بدن شده و زمینه را برای بروز ناهنجاریها مساعد می کند.

معایب تشک سفت

·       قوس های بدن حمایت نمی شوند.

·       فشار زیاد روی دیسکها وارد می شود.

·       اختلال در جریان خون به وجود می آید.

خوابیدن روی تشک سفت هم باعث می شود تا بدن فرد به طور راحت روی آن قرار نگیرد. استفاده طولانی مدت از این نوع تشک ها باعث ایجاد دردهای اسکلتی عضلانی می شود.

تشک مناسب: باید شکل بدن را به خود بگیرد بدون اینکه بدن در آن فرو رود، در نتیجه توزیع بهتر وزن صورت بگیرد.



نوع مطلب :
برچسب ها : خوابیدن صحیح، وضعیت های صحیح قرار گیری بدن، حرکات اصلاحی،
لینک های مرتبط :
پنجشنبه سی و یکم فروردین 1396 05:37 ق.ظ
Hi there outstanding website! Does running a blog like this take a lot of work?

I have no knowledge of programming however I had been hoping to start my own blog in the near future.
Anyways, should you have any recommendations or techniques
for new blog owners please share. I know this is off subject nevertheless I simply had to ask.
Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
 
 
بالای صفحه